2015. május 15., péntek

Szocreál szekrényt polgári lakásba!?

Igen! Na persze nem úgy, ahogy a 70-es években lejött a futószalagról, hanem új köntösbe öltöztetve.
Hihetetlen átalakuláson ment keresztül ez a két viharvert laminált, szocreál szekrényke. Őszintén szólva magam sem hittem, hogy ilyen pofás kis darabokat tudok belőlük varzsolni.
A tulajdonos úgy határozott, hogy ad még egy esélyt ennek a két szekrénynek, mielőtt végleg elsüllyeszti őket a pince mélyén. Polgári stílusú lakásában ilyen formában nem tűrte őket tovább.
Egy kérése volt, fehér szekrényt szeretett volna csináltatni belőlük. A többit illetően szabad kezet kaptam.
Barkácsboltban vásroltam néhány méter egyszerű profil lécet és egy kis faragottat is.
A bútorról leszereltem a ronda bőr füleket és az egyszerű profil lécből az ajtóra csavaroztam egy kis keretet. Fatapasszal javítottam az összes felesleges lyukat és hibát, majd fehérre festettem. Festettem egyszer, kétszer, majd harmadszor is. A fehérre festés nem egyszerű műfaj, ezt már sokszor tapasztaltam. Nehéz egyenletes, szép fedést elérni. Azért sikerült! J
Az Annie Sloan Chalk Paint mindamellett, hogy szép fehér réteget képez, gyönyörű fa-hatású textúrát adott a sima laminált lapoknak. A díszítő elemeknél, illetve a sarkaknál kicsit csiszolással antikoltam, majd clear wax-szal fejeztem be a munkát. Egyszerű, szép kis porcelán fogantyúkat találtam hozzá, ami tovább emeli a fehér szekrényke finomságát. Ugye jó lett! Akinek van hasonló ócskasága, érdemes átgondolnia mivé alakítaná, mielőtt végleg lemond róla.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése