2015. május 13., szerda

Provance-i hangulatú tálaló

Eddigi munkásságom legnehezebb darabja! Azt hiszem ezzel a bútorral minden lehetséges bútorfestési nehézséggel szembenéztem...
A megrendelő egy antik kereskedésben szeretett bele ebbe a szép formájú, kecses tálalóba. A mediterrán stílusú igényes konyhájába szeretett volna egy kiegészítő bútort elhelyezni, ami illik a beépített elemekhez, mégis egy kicsit más, egy kicsit különleges.
A szekrény formáját, méretét tekintve teljesen meg is felelt a célnak, csak a színe olyan semmilyen volt. Sebaj! Ezen könnyű segíteni! Átfestjük és kész! – Gondoltam én...
A kedves megbízóm nagyon lelkes volt az ötlettől, hogy a konyháját díszítő szép csempe színeihez és mintájához igazítsuk a bútor végleges „ruháját”. Kiválasztottuk az Annie Sloan Chalk Paint palettájából a fantasztikus Napoleonic Blue és Barcelona Orange színeket és kívülre az Old White mellett döntöttünk Dark wax lezárással. Kiválasztottuk a dekor csempe mintájához passzoló stencilt is, nagyon elégedettek voltunk a közös tervvel. Izgatottan vártam, hogy elkezdhessem a munkát. Egészen addig, míg kezeim közé nem kaptam a bútort...
Sajnos egy olyan igénytelen „antikolással” volt bevonva szegény szekrény, hogy a körmömmel megkapargatva le tudtam szedni róla a barnás réteget. Mivel ez valami kátrányos, viaszos máznak tünt, úgy gondoltam, hogy egy kis konyhai zsíroldó szépen lehozza majd. Lehozta. Az alatta lévő festékkel együtt... Nehezen tudom leírni mennyit kínlódtam vele, mire a lehető legnagyobb mértékben spaklival kapargatva és rezgő csiszolóval áttisztítva leszedtem az összes lemáló festéket a szekrény külsejéről és belsejéről. Nem értem miért tették ezt ezzel a szép fa bútorral, de mindenkit óva intek ilyen bevonatú darabok vásárlásától. Vagy aki mégis így dönt, számoljon vele, hogy ez extra erőfeszítést igényel!
Szóval az egyszerűen átfestjükből nagy munkával lecsupaszítjuk, átcsiszoljuk és utána lefestjük lett!
Miután megszabadítottam a bevonattól már tényleg csak a szépítés maradt. Az igazi élvezet! A Napoleonic Blue annyira fantasztikus, hogy bizton állathatom ez lett az egyik kedvenc színem.
A tálaló teljes hátfalát ezzel a csodálatos mély kékkel festettem, a polcok Old White-jától maszkoló szalaggal vlasztottam el. A külső díszítésnél a kék-narancs kombinációt használtam a csempe mintájának megfestéséhez. Az egész bútort clear wax-szal, a világos részeket old wax-szal is kezeltem. Nehéz munka volt, de azt hiszem megérte a fáradságot!














1 megjegyzés: