2015. május 13., szerda

Vagány fiúszoba kellékei


Egy iskolába készülő kisfiú szobájának átalakításában is megbízást kaptam. A vadonatúj íróasztalához választott széket és az asztalfölé megálmodott mágneses krétatáblát kellett elkészítenem, illetve összhangba hoznom. Egy szép formájú régi thonet széket választott magának, csak sajnos nagyon komor barna színe volt. A szoba egy igazi kis kalandor lakhelye, vidám falfestéssel és utazó-ládákat idéző vasalt sarkú bútorokkal van berendezve. Ez a hangulat adta az ötletét az Annie Sloan Chalk Paint Barcelona Orange és Florance zöldjének kombinációjára. A széket először fatapasszal alaposan körbejavítottam a csúnya, mély repedédeknél. Száradás és a tapaszolás csiszolása után telibe festettem a narancs színnel. Ezután a kereteket zölddel is átkentem. (Aki próbált már széket szépen lefesteni, tudja, hogy ez nem éppen egyszerű feladat! J) A zöld részeket alaposan visszacsiszoltam, hogy a kereteken is előbújjon itt-ott a narancs. Clear wax után itt a darkot is használtam, hogy szép, életteli színeket és antik hatást érjek el. Szeintem igen különlegesre sikeredett!








Az asztal fölé, a szék színeivel azonos keretű mágneses krétatáblát készítettem. A sarki vasboltban levágattam egy megfelelő méretű 1 mm vastag vas lemezt (filléres tétel), majd barkácsboltban szintén fillérekért kapható hungarocell szegőlécet vásároltam. A lemezt krétatábla festékkel kétszer átkentem, majd a széleire ragasztottam az előzetesen konyhakéssel gérbevágott, színesre festett, csiszolt, vaxolt keretet. Voila! A mágneses üzenőtábla máris kerülhet az asztal fölé!


Remélem jó hasznát veszi majd a kissrác az iskolai évek alatt, de az biztos, hogy a szobáját mindkét kiegészítő feldobja!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése