2015. június 7., vasárnap

Elkészült a Műhelyem


  Ez a nap is eljött! Hihetetlen boldogsággal tölt el, hogy megvalósult az álmom.
Mindig vágytam arra, hogy olyan inspiráló közegben dolgozhassak, ahol öröm az alkotás, ahol mindenkinek kedve támad, hogy hasonlót készítsen...
  Még két hónapja sincs, hogy ez a régi álom elkezdett testet ölteni és ma már a megnyitó ünnepséget szervezzük. Nem volt egyszerű két hónap, ezt el kell ismerni! Sok minden és sok mindenki kellett hozzá, hogy megírhassam ma ezt a kis történetet.

  Kellett hozzá, hogy rábukkanjak az Annie Sloan Chalk Paint világára, ami teljesen elvarázsolt.

Kellett hozzá, hogy Szendrődi Enikő legyen a termékcsalád magyarországi forgalmazója, aki az első pillanattól kezdve nagyon kedvesen bíztatott és mindenben segítette a munkámat. Kellett hozzá a családom, akik mindamellett, hogy elviselték a nappaliban egy csapásra kialakult bútor és festékraktárat, a teraszon és a kertben elterülő festő-műhelyt, elviselték, hogy sokszor bizony háttérbe szorultak anyai és háziasszonyi teendőim. Ráadásul a műhely kivitelezésében is aktív szerepet kellett vállalniuk... :) Köszönet mindannyiuknak!
   Sok tervezgetés, ötlet- és anyaggyűjtés előzte meg a valós munkálatokat. Az üzlethelyiség előző „lakója” két hetet kért a kiköltözésre, ami elegendő időt adott ahhoz, hogy a méretek levétele után megszülessen a koncepció. Első ránézésre reménytelennek tűnt, de végül sikerült megoldani! :)

  Leginkább egy vintage stílusú kertet szerettem volna magam köré varázsolni, (bevált nekem a kertben festegetés ), de zárt térben, a szabadtéri növényeket nélkülözve ez nehéz feladat lett volna, így kompromisszumos megoldásként egy terasz jellegű berendezés mellett döntöttem.
  Így talán sikerül egy pici ízelítőt adni abból, hogy kintre, bentre egyaránt készíthetők szépségek egyszerű technikákkal, remek festékkel.
  A berendezés kalandos utakon jutott ide. „Szereztünk” bontott ablakokat, régi, a szó szoros értelmében szakadt bútorokat túrtunk elő a családi padlásokról, mozgósítottuk a szomszédságot, guberáltunk létrát a szemétből és lomtalanítási darabokat vásároltunk nálunk előbb érkező ügyeskedőktől... 

  Még a régi almásládákat is előszedtük a pincéből. Aztán persze nekiálltam ezek festésének, átalakításának. A létra alapos lazúrozás után Florance, az ablakkeretek Provane ruhát ötöttek.




 A díszítő téglaszeleteket Paris Grey-jel díszítettem és színesre pingáltam a képkereteket és a karnisokat is.

 Szerencsére volt már néhány korábban elkészített bútorom is, amiket jól tudtam használni a műhely berendezésére.

  A falak és az ajtó festése után a padló burkolása és az egyéb dekorációs feladatok következtek.
  Fúrtunk, faragtunk, csiszoltunk, takarítottunk több napon át családi összefogással, majd helyükre kerültek az utolsó díszítő elemek is: a függönyök, virágok, lámpák, csetreszek és a cégtábla is. Minden ecsetvonás, minden szeg, csavar saját és családtagjaim keze nyomán került a helyére, ettől még kedvesebb számomra az eredmény!

  Képzeljétek! A szépséges cégtáblámat ingyen elhozható raklapból készítettem! :) Számos jó ötletet láttam már, hogy mi mindenre használhatók a raklapok és örömmel jelentem, hogy a cégtábla készítés is felkerülhet a megvalósítható lehetőségek listájára. Épp az egyik festési és burkolási kellék beszerző utunkat róttuk, amikor is hirtelen kiszúrtam néhány szép példányt hányódni az egyik áruház oldalánál. Mivel nem nagyon volt már időm a cégtábla ügyében szaladozni, gondoltam egy próbát megér a dolog. Lefeszegettük a deszkákat és összeerősítettük a szebbeket. Csiszolgattam, lazúroztam, majd amolyan vintage-esen színre festettem. A logó és a felirat is rákerült, majd waxoltam és már akasztottam is a helyére! Ugye jó lett!?

   A műhely nem nagy. Leginkább kicsi. De azért bízom benne, hogy 5-6 ember el fog férni a bútorfestő és dekupázs foglalkozásokon, illetve én is tudok majd itt szép dolgokat alkotni magam és mások örömére egyaránt!






  Nagy szeretettel várlak mindannyiótokat, ha kíváncsiak vagytok a hely szellemére és szívesen kipróbálnátok a festést, megtapogatnátok az átvarázsolt bútorokat, vagy csak innátok egy jó teát a BútorFaló társaságában az Ér utcai vintage teraszon!

Edit


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése