2015. április 28., kedd

Keresztlányom kinőtt rajzkuckója

 A keresztlányom már második osztályos, magasra nőtt kislány. Így a sok évig jól szolgáló IKEA asztalkáját és székét alaposan kinőtte már. Szerette ezt a kis bútort, rengeteget festett, ragasztott, egyszóval alkotott rajta. Ez bizony alaposan meg is látszott rajta! 
Akárhogy próbáltuk súrolni, takarítani, a makacs ragasztó és festéknyomok továbbra is ott éktelenkedtek a felületén. „Dehát így még elajándékozni sem lehet!”- panaszkodott a sógornőm.



  Na, azt még meglátjuk!- gondoltam én. Ígérni nem mertem, hogy minden csúnya foltot eltüntetek, de azért titkon reméltem, hogy sikerülni fog.
 Az Annie Sloan Chalk Paint Emile kellemes lilájával és a Pure White hófehérjének kontrasztjával terveztem tavaszi hangulatúvá alakítani a kopott darabokat. 
 Hogy a két szék ne legyen teljesen egyforma, kicsit különböző technikával dolgoztam rajtuk.




 Az egyiket egyszerűen fehérre festettem és visszacsiszoltam a sarkainál, így azon az eredeti zöld szín bukkant elő antikolt hatásként. A másik székhez kevertem egy halvány viola színt, majd fehérrel is átkentem. Így ezen a visszacsiszolást követően a lila bukkan elő.





 Az asztal fa részeit tiszta Emile-vel, lapját (ami sima fehér furnér) pedig kétszer átkentem fehérrel. 



  A furnéron kicsit nehezebben száradt a festék, de a napfényes délutánon ez sem tartott nagyon sokáig. Nagyon örültünk, mert a csúnya foltok szinte teljesen eltűntek. De csak szinte! Lehet, hogy még egy réteg festék már fedte volna a hibákat, de a csodás lilák más ötletet adtak. Gyorsan kis ecsetet ragadtam és az átütő foltokra pillanatok alatt rápingáltam egy pár tavaszi ibolyát. A virágok szirmaihoz az ASCP-t használtam, a szárakat és leveleket pedig egy kis akrilfestékkel készítettem. A darabok összetartozását hangsúlyozandó a székek is kaptak egy kis ibolya-díszt. 

 














 Ezek után már csak Clear Wax-szal kezeltem le őket. Fantasztikus bársonyos felületük lett!

Mindenkinek nagyon tetszett, bevallom nekem is. Ezt valószínűleg nem is tudtam jól palástolni, így a sógornőm és a keresztlányom felajánlották, hogy legyen ez a kis bútor a műhelyem gyermeksarkának berendezése.


Gyertek el hozzám és próbáljátok ki!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése